yağmur'a damla olmak



Uyandım

Yok şarkıda dediği gibi değil!
Öyle birden Sen'inle uyanmadım
Mevsimin uzun kollularını giyeceğim bir sabaha uyandım
Yüreğimde "ah bir yağmur yağsa!" şarkısı

Ne vakit yağmur yağsa
Kediler üşümüştür derdin Sen
Üşümüştür kediler
Üşüsünler!
Hem onların kürkü var
Benim, Sen'sizlikle üşüyen kalbimin nesi var?
Ses'Sizliği var sadece

Biliyor musun?
Gökyüzünde rengini arayan bulutları saymazsak
Mevsim sanki Eylül!
Yeşilin sarıyla olan dansında
Galip gelense çıplak kalan dallar olacak yine
Renkleri uçurdum bir bir dercesine,
Sonbahar salınmakta yeryüzünde
Gariptir ki kuşlar henüz bunun farkında değil
Oysa bahar, bu yalanı hep söylemekte

Gökyüzü hala vakur mavi
Hala ufuk çizgisi bana göz kırpmakta
Hala uzaklara yelken açmakta insanlar
Okul yolu hala genç âşıklarla dolu
Hiç kırılmasınlar isterdin Sen
Büyümektir ayrılık derdim ben.

Büyüdüm şimdi ben!
Büyüdüm mü şimdi ben?

Hala Leyla ve Mecnun'a inananlar var
Oysa o sadece bir masal.

Yağmura damla olmak var serde
Dalga dalga salınmak yerde
Bir çocuk gelir belki
Kağıttan gemisini yüzdürür bende
Olmadı tepeden tırnağa yıkanır bir damla yüreğimle
Olmadı bir kuş gagalar beni
Uyan hadi diye diye

Hiçbir can damla olmamış yağmura yine
Sırılsıklam aşıklardan geriye ne kalmış söyle?

Belki bir gün
Bir başka mevsim
Takvimsiz bir sabahta
Yağmur'a damla olmaya var mısın benimle?

Yağmura damla olmakta neyin nesi deme?
Bu masalı 2miz yazmadık mı?
İster yağmur oluruz
İster yağmura damla
Kime ne?


Fotoğraf: Özgür Çakır

8 yorum:

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

Çok güzel emeğine sağlık. bu arada tema harika görünüyo

beenmaya dedi ki...

aşk düştüğü yüreklerde yazılan
düştüğü yüreklerce yazılan bir masal değil midir zaten
kahramanları hep leyla hep mecnun
o masalın içinde yağmur olmak da var
yağmura damla olmakta
kime ne...

beenmaya dedi ki...

bu arada sayfanın yeni hali hayırlı uğurlu olsun :)))

Aydedeye havlayan dedi ki...

tema çok hoşuma gitti eline sağlık

minimalist dedi ki...

"yağmura damla olmak" harika bir söz!!!

Blogun yeni hali de pek bir çarpıcı ...

Harika dedi ki...

İster yağmur oluruz
İster yağmura damla
Kime ne?

bu cümleleri kurabilecek kadar yürekli insanlara ihtiyacımız olduğuna inanıyorum..

Emine KESGİN İLHAN dedi ki...

Yağmura sevdalı ,
Ne vakit yağmur yağsa bir dost gelir aklıma, kahvelerimizi yağan yağmura baka baka yudumlayabileceğimiz,
ne vakit yağmur yağsa bir dost gelir aklıma, yağmurda sırıl sıklam yürüyebileceğimiz
ne vakit yağmur yağsa...
...
"Bir çocuk gelir belki
Kağıttan gemisini yüzdürür bende
Olmadı tepeden tırnağa yıkanır bir damla yüreğimle"

Emine KESGİN İLHAN dedi ki...

bundan bir kaç yıl önce bir yerlere not düşmüşüm okuyunca şiiri cevabım olsun istedim:
yağmura sevdalı,
ne vakit yağmur yağsa bir dost gelir aklıma,
yağmura bakarak camdan beraber kahvelerimizi yudumlayabileceğimiz ,konuşmadanda gözlerimizle anlaşabileceğimiz,
ne vakit yağmur yağsa bir dost gelir aklıma,
yağmurda sırılsıklam kol kola yürüyebilceğimiz,
Ne vakit yağmur yağsa..
...
"Bir çocuk gelir belki
Kağıttan gemisini yüzdürür bende
Olmadı tepeden tırnağa yıkanır bir damla yüreğimle"