kahvaltı

- Günaydın! Dün akşamın açlığını bu sabahla telafi edelim mi? Sana kahvaltı hazırladım..

-Hmm!

Bu adam rogeryan terapisti mübarek. Ben onlarca kelime söylüyorum. Sadece hmm diyor, olmadı bir gülücükle kendisini ifade ediyor..

Kahvaltı! Sana kahvaltı hazırladım. Turkuaz mavisi tabaklarımızı çıkarttım. Bi sana, bi bana.. Yanına dizildi çatal ve bıçak esas duruşta. İnce belli kızların geçişi tamamlandı.. Şekerler göz koydu kızlara..

Zeytinler! Zeytinler beyaz bir kaseye kondu! Sakın beyaz giyme toz olur, siyah giyme söz olur.. Zaten bende talih yok.. Yok bende talih var! Kahvaltıya geliyorsun.. Bu sabaha birlikte günaydın diyeceğiz. Zeytinler! Limon ve yağda can bulsun, kekiklerse yürekten duvak olsun.. Yeşil zeytin uzaktan yüzünü buruşturma.. Seni kırmızı bir kaseye koyalım! Ben buradayım de.. Kimse arka planda kalmaya dayanamaz.. Sen de tam kontrast renginle haykır ona beni ye beni ye diye..

Peynirler.. Yurdum peynirleri.. Otlu peynir, İzmir tulumu, Erzincan tulumu, Ezine peyniri.. Başka yok mu:))))))

Sen yumurtanı nasıl yersin acaba.. Omlet mi yapsam! Yağda mı.. Sucuklu yumurta sever misin acaba..

Aslında Adana’da olsaydık Seyhan kıyısında ciğer yerdik seninle! Yolda sıkma yapan teyzeler durağımız olurdu.. Peynirli, kıymalı.. Sana karsanbaç içirirdim! Sonra züngül yerdik..

Yok Van’da olsaydık!!!!!! Bal! Kaynak! Tereyağ!!!!!!

Yok biz Maşukiye’ye gidelim bi gün seninle.. Suyun öte yanına geçmiş gibi olalım.. Kızarmış ekmek az ileride Kerpe de kuymak bile bulabiliriz.. Ötelerde kıymalı yumurta, belki menemen..

Ankara simitini özledim dedin ya! İşte bi simit bir çay olsun kahvaltımız.. Ya da bankımıza oturalım Sen bana Karaköy böreği al.. Öylece maviye karışalım İstanbul’da.. Ya da Laiden’de bir patates tava düşsün kısmetimize kahvaltıda..

Bizim seninle çok kahvaltı etmemiz gerek.. Okunacak çok gazete var.. Söylenecek çok türkü var.. Yazılacak çok yazı var.. Bi gün sana tavuklu krep yapsam kahvaltıda.. Sonra pekmez var sırada.. Sonra tarçınlı kek.. Sonra.. Çalsın şu zil artık! Gel!

Hepsini sıraya koysam.. Her gün sevgimi ekmeğine, emeğine katık etesem! Seninle kahvaltı etsem! Günaydın bitanem..

Çok çalış tamam mı? İşimizi iyi yapalım! Bizim ibadetimiz işimizdeki dürüstlüğümüz.. Bizim mutluluğumuz alın terimiz.. Bizim aşkımız kahvaltıdaki ekmeğimiz..

Hiç yorum yok: