Karneyi kime verelim?

Bugün okullar tatil oluyor. Çocuklar karne alacak. Karnelerde yazılan notları sadece çocuklar mı alacak: HAYIR!

İçi kötü notlarla dolu olan bir karneyi sadece çocuklara vermenin büyük bir haksızlık olduğunu düşünüyorum. Bu karne üzerinde nemalananların notlarını da ben veriyorum...

Eğitim Bakanlığı: SIFIR!

Hiç karnede sıfır olur mu demeyin!? OLUR..

Neden mi?

Memleketimde eğitim birliğini yok edenlere SIFIR! Kaç çeşit okul olduğunu artık ben saymaktan usandım. Son durum nedir bilmiyorum.

Müfredatı, eğitim sistemini her yıl "kafasına" göre biçimlendirenlere SIFIR!

Okulları arka bahçeleri gibi kullanan, her türlü politik düşünceye SIFIR!

Dikkat dağınıklığı hiperaktivite bozukluğu, öğrenme zorluğu gibi hastalıkları olan çocukları sistem dışına itmeye çalışan, bu öğrencileri mağdur edenlere SIFIR!

Devlet desteğinden en çok yararlanması gereken zeka bölümü 70-85 arasında arasında olan çocukları özel eğitim sistemi dışına itenlere SIFIR!

Özel eğitim sistemini istismar edenlere SIFIR!

Öğrencileri yapay bir rekabet sistemi içine sokup, sadece sınav odaklı çalışmaya yönlendiren, hayatı a,b,c,d,e şıkkından ibaret sanan bir nesil yetiştirme çabasında olanlara SIFIR!

SBS bir daha tekrarı olmayacak bir sınavla çocukların geleceklerini belirlemeyi akıl edip, bir de bunu ergenlik gibi bireysel keşiflerin en üst düzeyde olduğu en sancılı döneme özellikle denk getirenlere SIFIR!

ÖSS’yi unuttum sanmayın. Yaşam denen yolu sadece bir mesleğin ardına saklayanlara, hayatı bu kadar indirgemeci yaşatanlara SIFIR! Artık bir karar verin, kaç kapılıdır bu kader yarışı.

En az dört yıl boyunca üniversite eğitimi alıp, ardından KPSS ile öğretmen olabileceklerini onaylatan ama kadrosuzluk yüzünden bekletilen, sonrada emekleri hiç edilip sözleşmeli olarak çalıştırılan, aldığınız maaş çoktur diye horlanan öğretmenlerime verecek notum yok.

Ama bazılarına var. Sadece soğukta üşümemek, uzaktaki okullarına gitmek için vasıta isteyen kız öğrencilere lise zorunlu değildir, isteyen gelmesin kocaya varın diyen sözde öğretmenlere SIFIR!

İnsana vurulan yerde gül bittiğini düşünen, bir çocuğa el kaldırabilecek yüreğe sahip olan sözde öğretmene SIFIR!

Yıl boyunca çocuğunun ne yaptığıyla yakından ilgilenmeyen, kendi hayat gailesi içinde gün dolduran, akşamları dizilere boğulmuş, gündüzleri bedeni kendine ağır gelen velilere SIFIR!

Karnesindeki notları yüzünden korkup eve gelemeyen, canına kast eden çocuklar yetiştiren anne-babalara SIFIR!

Çocuklarımızı uyuşturucunun kollarına atan ilgisizliğimize SIFIR!

Zihinleri pop kültürüne boğan bazı medya kuruluşlarına SIFIR!

Korkmayın çocuklar size verilecek SIFIR kalmadı..

Kır ve dağ çiçekleri çocuklar,
Size büyünce ne oluyor bilmiyorum. Küçükken melek, büyünce insan olan çocuklar! Okul sığınılacak en güvenli yerdir. İçinde kitapların olduğu bir yer zaten kutsaldır onu örtmeye gerek yoktur. İçinde ilim yapılan yerden zarar gelmez. İçinde ilkleri yaşadığımız yer asla unutulmaz. Bu nedenle Habababam sınıfları ölmez, kadroları kim oluşturursa oluştursun. Karne notları gelecek değildir. Sadece bir değerlendirmedir. Değerlendirmeler değişebilir. Önemli olan insanın kendisine verdiği nottur. İç ödüllendirmedir insanı birey yapan ve ayakta tutan.

Umut dolu, gülümsemesi yüzünden eksik olmayan ve büyüdükçe hayalleri küçülmeyen çocuklar yetiştirebilmek umuduyla...


7 yorum:

Bugra dedi ki...

Ahh..

Annem öğretmen bir lisede. Her sene birkaç öğrencinin aileleri ile ya$adıklarını anlatır karnelerini verdikten sonra.

Bir zamanlar bende sevmezdim okulu, yazınızı okuyunca tekrar anladım ki çocukların da sevmemesi için pek çok sebep varmı$, hala da var.

Bende de pek bol sıfır var.. Hakkımı sizinkiler ile aynı $ekilde kullanmak istiyorum. Dediğiniz gibi, kusura bakmayın çocuklar, ba$ka sefere :)

Ateş Böceği dedi ki...

Sıfır verecek ne çok insan ne çok kurum var çocuklar hakketmedikleri bir hayatın esiri ediyyoruz ya sonrada koca bir SIFIR olmalarına seyirci kalıyoruz malesef onlar hakketmesede şu hayatta sıfır olmayı bilmek gerekirki 1'in yanına konulan sıfırlar koca bir
anlamı değiştirir eğer bir sıfır olmak gerekirse işte o 1 in yanına konulan sıfır olmak gerekir
sevgilerimle ..

karaderibeyazmaske dedi ki...

Uzağa kaçan güzel hatun,
Öylesine gerilere hızla döndürdü ki yazın beni..anlatayım.. Sarı Melihat adlı bir cebir hocası vardı... Ben herzamanki halimle ya yanımdaki Hüseyin dostla santranç oynuyor .. yada sınıftaki kaçıncı afeti devrana şiir karalıyorum verilemeyecek olan...
Melihat aniden benim numaramı okuyup tahtaya kaldırdı.. (tahtaya kaldırmak neyse)
Tüm sınıfın kahkahaları arasında eksi iki alıp yerime oturdum.. yüzüm kızarmamıştı.. eksi iki.. şans eseri 7 alacak olsam yazılıda iki notu düşeceğini müjdeledi Sarı Kız Kurusu..hala kızgınım şu eksi iki notuna...
insanın kendine bile not verme ayrıcalığı olduğunu sanmıyorum...Düzen kendisine lazım insanları seçme iştahında iken.. o düzene kan taşıyan ana..balalar da yarış atı yetiştirmenin heyecanını yaşarsa ortaya koca bir sıfırlı ülke insanı sırıtır.. insan haklarından.. eşitliğe.. özgürlüğedek sınıfta kalan..
iyiki varsın..

sevgiylekal

Adsız dedi ki...

Tamamiyle düşüncelerimi okumuşsunuz.Karneler alındı bugün.. Tanıdığım birçok kişinin iyi değil ama eve gidip bu dediklerinizi anlatamıyorlar ki..keşke anlasa birileri..

o zayıf notların sebebi sadece ''çocuğun sorumsuzluğu'' olarak değerlendiriliyor. ve tüm bunlara sadece gülebiliyorum.gülüyorum
ama sinirden.

İDEA dedi ki...

Dileğinize yürek eklemek istedim.

Adsız dedi ki...

Sözü yazıya döken tüm dostlarıma selam olsun.
Zaman hızla akıp geçiyor.
Çocuklar şimdi ÖSS'de ter döküyor. Ben kendi eğitim yaşantımı düşünüyorum. Yüzümde bir gülümseme beliriyor. Anlam yüklediğim onca şeyi bir kalemde silip bambaşka bir yöne aktığım 15 yıllık bir maratonu düşünüyorum. Emeklerimi, hayallerimi. 7 yıllıkesaretin yaşamıma kattıklarını ve benden aldıklarını düşünüyorum. Gitmek zamanı gelmiş bunu fark ediyorum birkaç gündür. Artık yeniden okula dönme zamanıdır!

malikocas dedi ki...

bir sıfırda ben ekliyeyim müsadenizle; çocuklar üzerine siyasi yatırımlar yapan hükümete SIFIR...