Arifeden bayrama...

içim titrer bayram öncesinde...
bayramdan çok, hazırlıklarını severim ben.
günler öncesinde başlar temizlik.
bayram gelir evimize tertemiz.
sonra özlediğimiz menüler hazırlanır bir bir
serçe parmak kalınlığında dolmalar sarılır
kırk kat baklava açılır
Hacı Bekir'den çifte kavrulmuş
Kocatepe'den kokulu kahve
mevsimi ya şimdi Akman'dan boza alınır
bir de acı çikolata ve nane likorü zulananır
son dakika da der babam doldurun şu şişeyi kolonyayla!

çocuklara gelir bayram
nerde benim çocukluğumun kırmızı rugan papuçları?
devir değişti
çocuklara içinden oyuncak çıkan süpriz yumurta verilir
yeniyetmelere harçlık
eski yetmelere öpücük hayır duasıyla

ama arife başka!
arife olunca içim bir başka titrer
annem dikiş dikmez mesela
"evladım bu gün yıkanır, tası delinmesin şimdi" der
gözleri yaşarır, içini çeker dalar gider uzaklara
önceleri batıl inanç der geçerdim bu söze.
şimdilerde anlıyorum ki, insanın sevdiklerini zihninde yaşatma çabası yas.
kardeşim bugün yıkanır mı?
bilmem!
dedem, nidem, dayım ve teyzem?
bilmem!
ama bir dua gider onlara yüreklerden.

bayram sabahları duadan sonra
bir elinde canınan yandığımın simiti
ötekinde mevsimine göre bir çiçekle çalar kapıyı babam
sonra başlar bir cümbüş...
o coşkuyu severim ben
aile olmayı
hele son 5 yıldır bayram başka yaşanır oldu evimizde
Ilgaz'la hayat bayram hepimize...

bu bayram bambaşka ama sevgili dostlarım. her bayram aynı coşkuyu yaşamıyor yürek. geçen her gün çoğu şeyi daha çok özletiyor. 34 kış gördüm. çok güzel bayramlar yaşadım. dilerim bu da onlardan biri olur herkes için. bayram dileğime gelince:

Ulusal barışın ve hukukun hakim olduğu
Hak ve özgürlüklerin çoğaldığı
Emeğin hak ettiği ölçüde kıymet gördüğü
Umutların yeşerdiği
Çocukların bilgiye koştuğu
İnsanların huzur, güven içinde temel ihtiyaçlarını karşılamaktan öte yaşadığı
Hayvanların Allah rızası için, inanç için uygun koşullarda kesildiği
Sokakların kan gölüne dönmediği
Şimdiki zaman bezirganlarından uzak bir bayram olsun.

Eksiksiz, tam kadro nicelerini yaşamayı nasip etsin bize Yaratıcı!

İYİ BAYRAMLAR!




Fotograf: Özgür Çakır

11 yorum:

beenmaya dedi ki...

canımın içi
iyi bayramlar
sevgiler selamlar
yüreğinden öperim...

minimalist dedi ki...

itiraf.com degil burası ama ben kurban bayramlarını hiç sevmiyorum. Oh be söyledim rahatladım. Hele ki şu dönemde hiç sevmiyorum. Yine de son cümlene katılarak eksiksiz, tam kadro bir arada olalım ve de sağlıkla...

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

hayırlı mutlu bayramlar değerli arkadaşım sevgiler..

Evren dedi ki...

bayramın bayram tadında yaşandığı bir çocukluğumun olduğuna nasıl seviniyorum bir bilsen... şimdiler de o tad yok, o tadı yaşatanlarsa birer birer yittiler...
kucak dolusu sevgiler... iyi bayramlar...

ELİF dedi ki...

Bir bayram gülüşü savur göklere, eski zamanlara gülücükler getirsin öyle içten samimi, gözyaşlarını bile tebessüme çevirsin. İyi Bayramlar.

İ.x.İ.r dedi ki...

İyi bayramlar=))

Adsız dedi ki...

İyi bayramlar diliyorum sevgilerimle.

parka dedi ki...

İyi Bayramlar Şebnem
Ilgazımın kara gözlerinden öperim.
Kendinize iyi bakın.

Tüm sevgimle

Ahmet

İDEA dedi ki...

UZAĞA GİDEN;
Öncelikle serçe parmağı kalınlığında ki sarmadan bir tabak rica edeceğim. Yoğurtlu ve üzerine limon sıkarsanız memnun olurum :) sonrasın da ise sizin ve Ailenizin Bayramını kutlar daha nice güzel geçen Bayramları sevdiklerinizle beraber geçirmenizi dilerim.

Ayşecik dedi ki...

Hayırlı bayramlar dilerim.Tüm bayramlar gönlünüzde yaşattığınız gibi olsun.

MAVİ TUTKU dedi ki...

Ne kadar güzel bir bayram anlatımı, duyguları olmuş bu yazı. Ne yazıkki bu bayram o hislerle girmedim, ama dilerim herkes tadında yaşar.
Bayramınız kutlu olsun..