Birisi Yazılarımı Alıp Kendi Adıyla Yayınlıyor

Dün tesadüfen BANA AİT BİR YAZIMI başka bir blogda, "başka birisinin imzası" ile gördüm. ZARİF BİR SABAH isimli yazım birebir kopyalanmış ve ilgili sayfaya eklenmiş. Bu çok sık olan bir durum. Yazılarımı beğenip sevdikleri insanlarla paylaşmak iseteyenler en azından yazılarımın altına "alıntı" ibaresini ekliyorlardı, adımı yazmasalar bile. Ama, bu kadarı bile çok görülmüş.



Söz konusu olan benim yazıma, doğal olarak okurlar yorumlar bırakmış. Yazımı kopyalayarak sayfasına koyan kişi de (kanunen ve kamu vicdanında bu işin adı başkadır!) bu yorumlara yanıtlar vermiş.

Kısa süreli yaşadığım şaşkınlığı üzerimden attıktan sonra sayfadaki diğer yazılara bir göz attım. Gördüklerim beni çok şaşırttı. Karşı karşıya kaldığım manzara ise hiç hoşuma gitmedi. Birmilyonakalem.com sitesinin Bir Milyon Kalem Kasım Özel - 2008 sayfası için kaleme aldığım Editörden yazısı isimi Uyuyan Güzel şeklinde değiştirelerek yayınlamış.



Fotoğraf sanatçısı Özgür Çakır'la birlikte yayına hazırladığımız "IŞIKLA YAZDIM" isimli kitabımızdan da parçaları görünce çok sinirlendim. Söz konusu yazımız Uzağa Giden Kadın ve Birmilyonkalem.com sayfalarında SİNA ve Masalımı Geri İstiyorum isimleri altında yayınlanmıştır.



Şimdi sizlerden ricam ilgili sayfaya "Ferocious" gidip görüşlerinizi nezaket çerçevesinde anlatmanız.

CUMHURİYET BAYRAMI
yazımı bile sayfasına alacak kadar yaratıcılıktan uzak olan bu insana sadece diyebileceğim şey:

HER TÜRLÜ EMEK HIRSIZLIĞINA HAYIR! BU İŞİN PEŞİNİ BIRAKMAYACAĞIM.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Ferocious
Yeterınce cırkınlestı cok tesekkur ederım sıze ve arkadasınıza Yanlıs anlasılmadan ıbaret bır olay kısılık saldırısına ve ınsanları tacız etmeye kadar buyudu Kımse benım yuzumden rahatsız olsun ıstemıyorum Su anda sılıyorum bahsı gecen blogları Tekrar edıyorum altında ımzam yok ustlerınde bunlar benım dıye bır ıddıamda yok Herkes bunların alıntı oldugunu anlarken sızın bu boyuta getırmenız harıka Artık yorum da yok bu son!

Qte dedi ki...

bunu insanlar nasil yapiyor hic anlamiyorum, resmen hirsizlik! insallah bu copyright meselelerine turkiye kisa zamanda bir cozum bulur. simdi soyledigin siteyi ziyaret edecegim..

Belgin dedi ki...

Can arkadasim, bencede birakma pesini. Hem nereden aldigimi bilmiyorum, aldigim sitede ismi yazmiyordu diyor, hemde resimleri bile teke tek kullaniyor. Bi insanin bu kadar unutkan olabilecegine inanmiyorum ben. Basina gelenlere cok üzgünüm. O sayfaya yorum yazmayi bir türlü beceremedim ben, teknik özürlüyümdürde biraz..
Sevgilerimle

kara kitap dedi ki...

okuyunca çok üzüldüm.ama hırsızlığın meşrulaştırıldığı bir ülkede herkes herşeye hakkı olduğunu düşünüyor.ben de fırsat bulur bulmaz bir iki şey yazacağım o kişiye.ben de yazılarınızı çok beğeniyorum,hatta arkadaşlarıma mail attığım zamanlar bile oluyor,ama uzağa giden kadın imzasıyla.çünkü onlar size ait.bizimle paylaştığınız için sizi sevgiyle kucakladığımız sözcükler.gözlerinizi görmeden,sesinizi duymadan sizi sevmemi sağlayan sihirli kelimeler.insanlar bunu nasıl yapabiliyor anlamıyorum.keşke yeryüzü hayalimdeki düş ülkesi gibi temiz olsa.

beenmaya dedi ki...

Gerçekten bu neden yapılır anlamış değilim. Üzülüyorum çünkü herkesin kendi öyküsü, kendine dair bir hayatı olduğu gibi tüm bunları anlatabileceği kendine ait kelimeleri de vardır. Neden bir insan bunu kullanmak yerine başka kelimelere ihtiyaç duyar ve en başta kendi kendisini kandırır? Başka kelimelerle nasıl kendisini anlatabilir? Acıyorum çünkü kendi kelimelerinden bihaber yaşayıp, kendi öyküsüne sahip çık(a)mayan bir insan nasıl kendisi olarak hayatına devam edip hem kendi hem bir başkasının hayatına dair iyi birşeyler sunabilir? Kızıyorum çünkü kimsenin böyle bir şey yapmaya, bir emeğe saygısızlık etmeye ne olursa olsun hakkı yok, olamaz da...

erkan bal dedi ki...

Olay o kadar basit ki. Madem bilmiyordun özür dile. İsmini koy yazarın. Olayı çıkmaza sokmayalım peki. Hala sitedeki diğer yazılar için aynı durum sözkonusu değil mi? Her yazar gelip bulacak ondan sonra mı adları yazılacak ya da yazıları silinecek? Bloglardaki isimsiz yazılara yazarı arayıp bulamazsak bile anonim yazarız en fazla. ama mutlaka alıntıdır yazmalıyız....

VodviL dedi ki...

Ah ahhh, üzülecek ne var uzaktaki kadıncığım, bu senin ne kadar iyi bir yazar olduğunu gösteriyor, takma kafana, sen yaz biz okumaya devam edelim.

Evren dedi ki...

bazen kendi kelimeleri yetmez insanın ve bazen yürektekileri anlatmaya eli varmaz, ben bunu anlarım. anlarım çünkü benim de kelimelerimin yetersiz kaldığı anlar oluyor ve ben de beğendiğim, kendim gibi bildiğim, kendime yakın hissettiğim kelimeleri zaman zaman alıyor ve bazen sadece "kurulmuş cümleler" başlığı altında yayınlıyorum ve bazen o kurulmuş cümleden yola çıkıyor ve bir öykü yazıyorum... bazen yorumlarımı alıp yayınlıyorum ki onu bile yaparken o yorumu yazmama sebep kelimelere mutlaka bir link veriyorum ve evet bütün bunları yapan ben; bana ait, duygularımı içine kattığım kelimelerime sahip çıkıyorum... bu blog benim adımı taşıyorsa, o bloga ben alıntılar yapıyorsam sorumluluğunu da taşıyorum... yanlış anlaşılan şudur ki, emeğe sahip çıkmak çirkinlik değildir. ÇİRKİNLİK SANA AİT OLMAYANI SANA AİTMİŞ GİBİ GÖSTEREBİLMEKTEDİR... Niyet bu değilse, bu bir şekilde belirtilmelidir. AKIL; OKUYUP; ANLAYIP; KENDİNDEN HİSSEDİP, ALIP KOPYALAMAYA YETİYORSA ALTINA ALINTI YAZMAYA DA YETER gibi geliyor bana...

Adsız dedi ki...

http://209.85.129.132/search?q=cache:P4-djEB1Hj4J:mk-mk.facebook.com/wall.php%3Fid%3D146540465469+yar%C4%B1+cocuk+yar%C4%B1+kad%C4%B1n+gulumseme&cd=4&hl=tr&ct=clnk&gl=tr

Ali ısmı IMZASI altında aynı sıır 'sevda tutsagı'
olarak yayınladıgım ve altında IMZAM olmayan bu da sızın tabırınızle cırkınlesmeyen ozel mesaj olarak daha da alcalan sevıyesız mesajlar YAZMAYAN arkadasınız ya da savunucu
http://my.opera.com/mysimi/blog/2009/11/09/ilk-h-rs-z-ferocious?cid=10655275#comment10655275

cemo dedi ki...

Olur böyle şeyler bir sitede bende kendi yazılarımı gördüğümde ilk başta sinirlenmiştim ama site sahibiyle temasa geçince ertesi gün hemen kaynak olarak benim bloğumu koydu.Karşılıklı görüşerek halledilebilecek şeyler.Bence sevinmelisin senin yazılarını beğenmiş ki kendi sitesinde yayınlamış.

Unknown dedi ki...

Bu tip kopyacı davranışlarda bulunanlar bu yazıları iyi okumalı...

http://1milyonkalem.blogspot.com/2009/11/calntlama-sanatnda-zen-suleyman-sonmez.html

http://1milyonkalem.blogspot.com/2009/11/okumanzda-fayda-var-alinti-nedir.html

erkan bal dedi ki...

arkadaşın herkes alıntı olduğunu anlarken... sözüne takıldım ben.
hayret di mi "siz başkasının elbisesini giyip dolaşırken" ya herkes alıntı olduğunu biliyor ama bana da yakıştı hani diyorsunuz...

alıntı derken bir harf noksan kalmış sanki... alkışşşşş...

simi dedi ki...

hem hırsız, hem güçlü, hemde iftiracılar. özel mesaj atan olmadı bu pişkinlere, taciz edende olmadı, toplasan 10 bloğa link atıp "gel bak okyanusgözünegiresice ne haltlar çeviriyor kime eline sağlık diyorsunuz bilin" linki attım. nedeni de o çok şahane bloğu yoruma KAPALIYDI, açık olsaydı bu kadar büyümeyecekti oda biliyor.

gerçi, gazeteciler bile yazı çalıyor

http://meren.org/blog/2009/11/ayarli-medya/

Uzağa Giden Kadın dedi ki...

Yazılarımın izinsiz alınması konusunda bana destek olan herkese teşekkür ediyorum.

Konuyla ilgili olarak yorumlarınızı aşağıdaki linke bırakınız
http://uzagagidenkadin.blogspot.com/2009/11/okuruma-mektup.html#comments

Saygılarımla..