OYALADIĞIMIN HAYATIN BU AKŞAM Kİ ŞARKISI



Güneş başka bir coğrafyanın koynuna girmeye hazırlanırken, gece benim şehrimi yalın ayak gezen bir kadın gibi sarmaya yeltenmeye başladı. Akşam, her zaman ki gibi işten çıkıp diğer işimize doğru yola koyulduk Limon (sarı araba!) ve ben. Şey bir de Duygu Can (radyo!).

Poyraz Bey (rüzgar!) saçlarımı taradı. Nasıl güzeldi. Uzun süredir saçlarım böyle taranmamıştı. Rüzgar, ellerin gibiydi. Özlediğim ellerin. Pencerenin perdesini havalandıran rüzgardın sendin. Kızların etekleri uçuran haylaz rüzgar. Kibritçi kızın ellerini donduran zalim rüzgar. Nisan’da bedenleri çıplak koyan sevişmeye hasret rüzgar. İşte o sendin. 

Limon (sarı araba!) mart kedisi aslında. Şu Duygu Can (radyo!) varya afet-i devran aslında. Benim çocukluğumun Türkan Şoray’ı o varya saçlar belde, su dalgası. Gözler kömür karası. Bel kum saati havası. Ah! İşte basınca düğmeye bin bir hece, ses ve eğlence..

Hadi be Duygu Can be. Şöyle çocukluğumuzdan annemle babamın meşk sofrasından bir türkü söyle. Mezemiz yol olsun. Çok oyaladık bugün hayatı. İnce ince işledik. Oyaladığımın hayatı! İşte öyle bu akşam bir şarkıya takıldı. Limon (sarı araba!) aşkından tüm arabaları solladı. Duygu Can (radyo!) bu aşkı doyasıya yaşadı.

Kadın! Kendi aşkını özlemle anımsadı. İşte o anda telefon çaldı.. Bu akşam ASİ günü! Çok yoruldun yemek yapma. Ben bir şeyler alıp geleceğim. Tatlı da! Hani yiyememiştik ya! Seni seviyorum! ADAM, KADIN’a fırsat vermeden dikkatli git deyip telefonu kapadı. KADIN! Tam ağzını açacaktı! Yüreğine rüzgar kaçtı. İşte bu fırsat Müzeyyen Abla başladı.

Sarı kurdelem sarı
Dağlara saldım yari
Dağlar kurbanın olsun aman
Ah ah
Tez gönder nazlı yari
Yandım hey hey
Hey hey
Vallah yandım esmerim
Ben esmeri badem ile
Ben esmeri fındık ile
Ben esmeri fıstık ile
Beslerim
İpek kuşak beldedir
Saçakları yerdedir
Dünyayı güzel sarsa
Ah ah
Yine gönlüm sendedir

İyi akşamlar! Beraber ve sola aşklardan dinlediniz Sarı Kurdelem Sarı.. Bir daha ki programda buluşmak üzere. Kendinize rüzgar gibi bakın!

safiye ayla sarı kurdelem sarı Dinle, Klip izle

Hiç yorum yok: