Arılarla Konuşan Kadın



Bu yıl kış çetin geçecekmiş.
Nereden mi biliyorum?
Arılarla konuşan kadın söyledi..
***
Toroslardayım!

Sabahın seherinde yeni güne meydan okuyorum
Saçların alabildiğine özgür
Karmaşık dünya, taranmış saç senin neyine
Yüzüne yüzüne perde olmalı saçlar
Bir cendere içine hapsolmuş dünyasını hissettirmeli insana
Derin nefes aldıkça boğulduğunu fısıldamalı kulağına
Usul usul ritmine dönmeli yaşam.
***
Dağda yaşam çok başka
Uzun zamandır bu kadar huzurla uyandığımı anımsamıyorum.
Nefes alınca burnum yanıyor
Soğuk su ile duş alıp, güne uyanıyorum
Yaprağa düşmüş çiy tanesi gibiyim
Kocaman dağlar arasında küçük bir insan
Ne giydim
Ne yedim derdim yok
En güzeli de
Bozkırın Kızıyım

Etrafım gelincik ve kengerlerle dolu
Başımı kaldırınca Bozkırın Cereni'ni göreceğim sanki
Anadolu Yaban Koyunu olmak var serde
Alımlı, narin bir kızın dağlardaki yürüyüşünü anlatmalı

***
Yaşamdan keyif almayı unutmuşum kocaman binaların arasında
Gazetelere bakınca yabancı gibi hissediyorum kendimi
Türkan Saylan'ın penceresindeki menekşelere kim su verdi ki?
79 gün sonra Münevver Karabulut'un katil zanlısının aranıyor ilamı çıkmış
Benzine bu hafta iki kez zam gelmiş
Aşkları yüzünden töreye iki genç daha kurban gitmiş

Yüreğimi bir el sıkıyor
Dağ saati, şehirdeki gibi işlemeye başlıyor

Gözümü ötelere dikip susuyorum
***
Alabildiğine çiçeklerle bezeli bi tarlaya bakıyorum

Papatyaları seven kadını düşünüyorum.
73 yılda yaptıklarını aklımdan geçiriyorum
O anda koşan, çiçek koparan çocuklar takılıyor gözüm.
Çiçek dermek topraktan!
Çocuk çocuk...
Çocuk toplamak topraktan umut umut!
Bir gün,çiçek olacağım bende diye düşünüyorum
Sonra bir çocuk kopartacak beni de
Nar çiçeği olurum belki
Birisi toplar, gün ışığında kurutur beni
Sonra çayına atar beni şeker niyetine

Tat olurum dilinde
Böylece yaşam hiç bitmez
Beden biçim değiştirir
Ruh dolanır durur
***
Sahiden yaşam burada başka bir saatte akıyor
Bir yere yetişme derdi yok
Sıkma yapıyor kadınlar
Ocak başı arılarla dolmuş
Herkes nasibini yerden öte bir durum bu
Bu kadar çok arıyı bir arada hiç görmemiştim.
Aklıma kıyamet senaryoları geliyor

Gülümsüyorum
"Arı sayısı azalınca kıyamet kopacak!" demiş ya Enistein
Haksız değil aslında
Arılar olmazsa polenleme olmaz ve yaşam durur

Arı olmak bir mucize
Tüm uçuş kurallarına göre bir arının uçması olasılık dışı

Şişko bir bedenin iki yanına takılmış iki kanatla uçmak!
Ama arı dünyasında, insan dünyasının imkansızı yok
Bir tek yağmurda uçamaz arılar
Yağmurda uçan arı görürseniz o ASİ’dir
Kaderi yönetmeyeceğini bir gün o da öğrenir
Benden daha çok renk gören arı sahiden öğrenir misin kaderi yönetemeyeceğini?
İşte o gün bende hamdım, piştim, oldum derim!
***
Bir kase dolusu kahveyi yaktı sıkma yapan kadın
Bir anda arılar kayboldu gitti
Yanmış kahve kokusuna gelemezmiş arılar
Sonra bana döndü ve kış çok sert geçecek
Arılar su kenarına indi
Aşa sarıldı dedi
İşine geri döndü
***
Oturdum!
Bilmediğim ne çok şey var diye düşündüm
Dağ sardı beni
Bir türkü tutturdum köye doğru..

Koli koli kitap bir boş odada öylece raflarını bekliyordu
Bu arada KİTAP KAMPANYASI devam ediyor
Kitap göndermek isteyen dostlar için adres:
HER ÇOCUĞUN BİR MASALI OLMALI KİTAP KAMPANYASI
Yeşilovacık Belediyesi
Yeşilovacık-Mersin




Fotoğraf: Özgür Çakır

3 yorum:

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Dağ havasını solumak, oralarda olmak çok özel duygular yaşatır insana ve sen sevgili uzağa giden kadın yaptıklarınla günün birinde çiçeklerin en güzeli olacaksın.
Sevgilerimle...

efsa dedi ki...

nefes aldıgını hisseder insan. damağında farklı bir tat bırakır yediklerin bile toroslarda. :)

erkan bal dedi ki...

dayım. bir dağ evinde yaşardı şehirden uzakta. kuşlar arılar baykuşlar ve köpekleriyle. arılar için taşlarda küçük su delikleri açardı. zaman zaman hayvanlarla konuştuguna şahit oldum. güzel günlerdi...