AKŞAMA TATLI VAR YEMEKTE

Su gibi bir gün daha akıp gitti. Güzel bi gündü.. İstediğim kadar çalıştım! Okudum! Yazdım! Nefes aldım.. Aşk üretken olduğunda güzel.. Sadece bir bedeni yaşamak değil aşk. Aklıma bi çiğ tanesi gibi düşüşünü seviyorum! Seni özledim! Bana şarkı söyletiyorsun. Sesimin tonunu unutmuşum. Sesimi seninle hissediyorum. Kokuma ve sesime yabancı olan ben seninle kendimi keşfediyorum. İşte bu nedenle seni sevmeyi seviyorum. Bana kendimi getiriyorsun! Hergün yeniden, yeniden, yeniden! Zihnimde “şu metrisin önü bir uzun alan bir tek seni sevdim gerisi yalan” yankılanıyor.. Sen duydun mu? Şarkımı kar duydu! Sen misin dedi kışa baharı getiren.. Sen misin güneşi keşfe giden.. Baharına yağmaya geldim! Kış! Kıııııııışt! Biz söze soyunurken kışla, işte tam bu sırada mesajın düştü telefonuma! “Tatlım! Akşama tatlı yiyelim..”

Tatlım! Akşama tatlı yiyelim. De! Ne yiyelim! Serdar Akinan bugün en yazdı acaba? Yani memleketin hali yemek fallarına kaldı. Tatlı yapalım! Tamam tatlı yapalım.. Ama ne yapalım. Buldum..

İrmikli Puding yapalım..

İkimiz içine alacak derinlikte bir tencere bulalım. Bir litre sütü (SEN) dokuz çorba kaşığı şekerle (BEN) yoldan çıkaralım. Kaynama notasına gelince sütle şeker, katalizör olarak dokuz kaşık irmiği (AŞK!) içine atalım.. Aşk kıvamını bulunca ¼ paket margarini, bir paket vanilyayı ve bir çorba kaşığı hindistan cevizini konfeti gibi tencereye dağıtalım.. Karıştıralım! Karıştıralım! Hazırladığımız pudingin yarısını (BEN) ortası delik yuvarlak kek kalıbına boşaltalım. Arasına dilediğimiz meyveyi koyalım. Meyveler çilek, vişne, nar olsun! AŞK biraz insansı yani ekşi olsun! Sonra geri kalan pudingi (SEN) diğer yarının üzerine dökelim. Kavuşalım! Gün gece olsun.. Herşey SEN olsun! Herşey BEN olsun! Herşey BİZ olsun! Herşey AŞK olsun!

Yalnız kalıba boşaltmadan önce kalıbı su ile ıslatalım. Kalıba boşalttığımız pudingi (SEN+BEN=BİZ) oda ısısında biraz soğuttuktan sonra yaklaşık 5-6 saat kadar buzdolabında bekletelim. Buzdolabından aldığımız pudingi (SEN+BEN=BİZ) düz bir tabağa ters çevirelim.
İstediğimiz gibi süsleyelim kim karışır! Üzerine dondurmada koyalım mı? Haydi yiyelim artık!



Afiyet olsun bize!


Hiç yorum yok: