Güngören’de Yaz Kan Oldu


Kızgınım ben
Dört yaşında bir çocuğun dondurması kana boyandı dün gece
Adı Güngören olan bir semptte gün battı!
Canlar alındı
Azrail değildi orada olan
Azrail melektir
Melek kalleşlik yapmaz!
Masum sivilleri ve çocukları katleden bir eylem tasarlandı kağıt üzerinde
Kağıt kana susadı
Ete, kemiğe büründü
Bir ardından iki adımda
Güngörende yaz kan oldu!
***
Yaratıcının yer yüzündeki izidir insan
Bir insana zarar vermek, tüm insanlığı incitmektir
İnsanı incitmekse, yaradılış destanına karşı gelmektir
İnsanın insana ettiğini başka hangi canlı kendi ırkına yapar bilemem!
Bilmek de istemem..
***
Hangi düşüncedir bilemem Güngören’i kana bulayan
Gerekçesi olabilir mi bir çocuğu susturan?
Gecenin siyahını kanla dağıtan
Gece siyah
Ama siyah bile bu kadarını kaldıramaz
Her türlü günaha açık, her türlü günahı gizleyen gece kana boyandı
Neden?
Lanetlediğimiz terör yüzünden..
**
Uykuya dalmıştık
Yaz uykusu güzeldir
Sıcak usulca girince insanın ruhuna yaşamın ritmi ağırlaşır
Mışıl mışıl uyutur
Uyutur
Uyutur
Günlük gazetelerin verdiği bulmaca eklerine dönen hayatımızda
Artık magazin programları, yarışmalar, diziler kesmez olur
Sevgilimi koluma takarım, olmadı bi de Miami yaparım türünden şarkılarla zedelenen ruhumuzda
Gördün mü çok unutkanım diye kahkayayı basarız
Ergenekon!
AKP-AK Parti kapatma davası nüansı!
KEY ödentisi!
ÖSS, OKS, SBS derken sınavların anlamsızlaştığı şıklar dünyasından bir hayat seçeriz
VS. VS. VS.
Ormanlar yanar
İnsanlar ölür
Zaman geçer
Kimin umrunda..
Silkin ve kendine gel der biri
Ah su uyur
Uyu su uyu
Temiz su uyu
Usul usul uyu
Ben uyumam
Biri inceden kalbine saplar bıçağı
Ölen neden hep masumlardır diye düşünürsün..
Şehirlere bombalar yağarken düşünürsün
İnsanlar inlerken
Acıdan feryat ederken düşünürsün
***
Sevdiğim, ağlamayı seviyorsun sen diyor
Coğrafyanın etkisidir belki diyorum ona
Doğrudur, mayanda var diyor bana
Kadınlıktan öte bi şey bu
Ben ağlamayımda kim ağlasın duygulanımıda değil bu!
Yani şimdi Afrika’da olsam derdim açlık ve AİDS olurdu
Avrupa’nın bir ucunda olsam kendimi gerçekleştirme telaşemden öte ne derdim vardı
Uzun ömrüm olsun!
Kutuplarda soğuk ve küresel ısınmayı düşünürdüm
Ortadoğuda Obama senaryolarını biçimlendirirdim
Kara derili biri neden durduk yere Kudüs Musevilerindir desin ki?
Ama bu coğrafyada dertlerim başka
Devinim!
Sürekli bir devinim..
***
Kızgınım!
Oldukları yere kazık çakan şehrin idare amirlerine kızgınım
İstifa edebilme onurunu gösterin
1 mayıs olaylarını unutmadı kimse!
Amerikan konsolosluğu daha geçen gün bombalandı!
Herkesleri dinleyenler neden şu bombacıları dinlemez ki?
Felaket tellallığı onca senaryo yazıldı muhterem basınımızda
Az ibret alın..
Plajlarda okunan kitaplar zaten ülke panoraması gibi
Din-Siyaset yelpazesinde son dönemde kaç kitap yazıldı kim bilir!
Yoruldum artık!
Geçen kış Diyarbakır’da öğrenciler ölmüştü böyle bir saldırıda
O zaman kar kan olmuştu
Artık insan kaybetmeye gücüm yok
Bırakın yaz sıcak kalsın
Kandan öte aslı gibi..
***
Ölen yurttaşlarıma, yaralılara ve tüm canlara!
Söz yetmez..
Ne diyeyim ki bu son olsun!

Hiç yorum yok: