Sözün Bittiği Anlar…




Gecenin siyahlığını gölgeledi acı sözler.
Acı kahvenin kırk yıllık hatırı vardı ama..
Acı sözler kahveye kırk yılan kattı.
Soktu ikisini de yılanlar.
Soktu ikisini de yılan sözler.
Zehirledi birbirlerine karşı..

Ben diye bir şey yok diye çıkıştı kadın, adama.
Ben seni kendimden ayrı tutmadım ki!
Adam seslendi bu iyi yorum..
Yorum değil dedi kadın gerçek..
Sahi dedi bizim gerçeğimiz ne?

Adam sustu.

Hayalindeki evine kaçtı adam.
Düşlerini başına kadar çekti.
Düşe kaçtı adam!

Kadın öylece uzaktan baktı.
Adamın düşüne giremedi.
Bekledi.
Adamın kendini çağırmasını bekledi..
Bazen susmak gerekti.
Sustu!
Sıra bir gün ona da gelecekti.

Uzun ve sessiz bir tartışmanın adından kadın sesi giyindi.
Oturduğu yerden doğruldu.
Tam kalkacakken adamın gözlerinin içine baktı.
İstediği ellerini tutmasıydı.

Kadın doğrulduğunda adam da ayaktaydı.
Aralarında bir solukluk mesafe vardı
Göz göze geldiler.

Dingin bir sesle mırıldandı kadın bana bir kelime ver.
Öyle bir şey söyle ki kırk yıl yanında kalayım.
Adam durdu, kadının gözlerini içine baktı.
Gözlerinin içinden kadının kalbine sokuldu adam.
Kalbin attığı heceleri dinledi..
Adını duydu adam, gülümser gibi oldu.
Bir adım geri çekildi..
Gitmek diye mırıldandı
Gitmek!
Bu kelime kadının beyninde yankılandı.
Gitmek

O zaman eyvallah dedi kadın!
Dur dedi adam.
Uzağa Giden ne kadar kolay gitmek senin için.
Bu korkutuyor beni.
Kadın döndü, sadece baktı adamın gözlerine..
Bir kelime ver dedim bana..
Gitmek dedin..
Bana vereceğin kelime bu mu?
Kadının içi acımıştı.

Adam sezdi bunu..
Bana yamanan kelime bu!
Senin sahiplendiğin bir kelime ama.
İkimizin kullandığı bir kelime ama.
Yüklediğimiz anlam çok farklı!
Farkını söyle bana aşkım dedi kadın!
Bazen bizim olmayan haller sarar bizi.
Bizden değildir, biz değildir ama sarar….
Sustu adam.

Hüzün okşadı saçlarını.
Kadın koştu atıldı boynuna adamın
Hayır boş verme dedi kadın.
Bizim olmayan hayalimiz mi var?
Uydurulmuş
Yamanmış
Devşirme
Aramızda yalan mı var?
İmkansız mı yaşadıklarımız..

Adam durdu!
Tutkuyla öptü kadını.
Aşk panzehirdir dedi.
Seni seviyorum.
Kadın hüzünle baktı adamın yüzüne
Senden gitmek…
Adam sağ işaret parmağıyla dokundu dudaklarına kadının
Çorak dudaklar titredi.
Kucakladı adam kadını
Kendine kaçırdı ...


Fotoğraf: Özgür Çakır http://www.fotokritik.com/760364

Hiç yorum yok: