AYVAYI YEDİN! PEKİ YA AYVALI KEREVİZ?

Hala çalışıyorum. Sen de çalışıyorsun. İş bu bitmez. Biz bitirmezsek bitmez. Atkını da almamışsın! Soğuk burası.. Öyle soğuk ki masaldaki kibritçi kızın kibritleri bile figüran arar duruma geldi:)))))) Sokak lambası anca kendini ısıtıyor.. Galiba inceden inceye baharımıza kış geliyor..

Kış demişken. Midene de kış geldi de'mi? Açsın! Ama ben yemek yaptım eve gidince masanın kurulu olduğunu göreceksin. Yani aç kalmayacaksın. Çok mutlu olacaksın! Masanın üzerinde önce bir şiir bulacaksın.. Sevdiğin şairin satırları öpecek seni benim yerime.. Sonra okuduğun gazeteyi bulacaksın koltukta.. Ben gelince başlayacak Karayılan! Kızla oğlan:)))))))) Sonra memleket! Sonra sevdalar..

Masaya öyle şaşkın gözlerle bakma.. Annenin çorbasından var yine! Sen seviyorsun ne yapayım.. Annen gitti ya dün çoooooooook özleme diye yaptım. İçinde az memleket var, biraz da sevda sözleri.. Bi de annen var.. Bak sana oğlummmmmmm diye sesleniyor annen. Sarılıp, öpüyor..

Öyle kuru şeylerle geçiştirilen bir günün ardından için kurudu biliyorum. Bi çorba yetmez. Biraz da benim yemeklerimden yemek gerek. İşte bunun için en organiğinden yemekler yaptım sana:))))))))) En sevdiğin yemek "Köfteeeeeeee!" sanma. Yeni bir yemek var bugün masada. Uzun yaşamamız lazım ya! En az on yıl gecikmiş sevdamıza! Uzaklardan artırıp kendimize eklediğimiz zamanlara.. Bu akşam yeni bir yemek var masada.. Ayvalı kereviz yaptım sana!!!!!!!!!!!!!! Gülmeeeeeeeeeeeee! Ayvayı yedik diye! Ya gülmeeeeeeeee.. Boş ver bu sefer en iyisi ayvayı ben yedirdim sana:)))))))))))) Yiyince keşke hep böyle ayva yesek diyeceksin. İç sigaraları, ye kebapları, sonra bardak bardak çayları demle miden de.. Olmaz! Azıcık sebze yiyelim tamam mı!

Tarifini mi istiyorsun ayvalı kerevizin!

Bak şimdi kuşbaşı kestim kerevizleri, sonra ayvaları..
Önce soğanları kavurdum iki tanecik kesme şekerle..
Sonra bi cimcik tuz attım!
Önce kerevizleri, ardından ardından da ayvaları tencerenin koynunda kavuşturdum..
Üzerinde bir bardak portakal suyu koydum..
Pişirdim..
Ne yapalım soframız fakir deme portakallı ördek isteme..
Şansına ayvalı kereviz çıktı!
Aç kaldım, bir şey yemedim deme..

Öyle simit, çayla geçiştirme.. Satırları kemirme! Yok kıyamam ben canıma.. Aç buzdolabını bak bakalım neler var. Karnıyarık ve pilav.. Salatan hazır. Tatlı olarak Karayılan eşliğinde nar var! Ama sen bi de tat şu ayvalı kerevizi tamam mı! Ben gelince uyumuş olursa koltukta.. Bi battaniye, bi öpücük düşer şansına..


Afiyet olsun!

1 yorum:

Mukadder dedi ki...

bu ne guzel yemek tarifi ...onca yil calistim...8 yildir da emekliyim.bu sekilde yazarak yemek yapmadim esime...dogrusu utandim.

karsiligi olsun ya da olmasin sizin yaptiginiz yemekten de guzel.

elinize saglik.....umarim coskunuz devam ediyordur.

sevgi ve saygilarimla

m.arslantas