NİSAN'IN EYLÜL'E HAYKIRIŞI: Başka Bi Mevsimde Kavuşuruz

İşe geldim biraz erken, tıpkı sana geldiğim gibi.
İlk defa birine geç kalmadığımı düşünüyorum takvimlere inat!




İnsanın kendine gelmesi işte bu..
Kendime geldim.
Sana geldim.
Kendimi, Sen'den ayrı tutamıyorum bedenime inat!
***
Ortancalar aldım.
Ellerim koksun istiyorum başak başak..
Sen başak!
Ben başak!
Bi toprakta yan yana çırılçıplak uzanmak..
Karaca Ahmet diyorum Sana!
Gülümsüyorsun!
Sonsuza kavuşmak..
Çırıl çıplak..

***
Nisan bugün küskün..
Elinden şekeri alınmış küçük bir kız çocuğu..
Bisikletinin tekeri patlamış belki bi oğlan..
Şehrim parçalı bulutlu Nisan..
Yalın ayak tarlada koşan bir çocuk yüreği rüzgar
Süslü bir kızın eteğini havalandıran hınzır bir esinti belki..
Deniz kıyısında oturmuş siftahını bekleyen bir martı yüreğim..
***
Çal be kapı!
Mühürlendin mi sende yüreğim gibi?
Çal artık..
Haydi!
Çık gel artık
Sarıl bana sımsıkı..
Bi daha gitmeyeceğim de.
Bi daha hiç gitmeyeceğim!
Gel demek senin hakkındır de..
Benim sana gel dediğim gibi!
***
Sadece sesine dokunmak!
Sadece kelimelerde yürümek!
Sadece ..
Sadece..
Bu gün yüklerimizi paylaştık..
Sen!
Ben!
Yüreğim bi avuç çiy tanesi
Yüreğin bi gül!
***
Gülün üzerindeki çiy tanesiyim ben!
Yüreğin gül senin..
Ben üzerindeki bi damla su tanesi..
Ah Sevdiğim!
Bilmezsin sen çiy tanesini
Akıp gider..
Karışır toprağa..
Akıttığın göz yaşıdır çiy tanesi.
Oysa o seni düşürmemek için akıtır yaşlarını yüreciğine!
Bunu sadece yüreği nisan olanlar bilir..
***
Nisan bu yağar şimdi tokat tokat!
Canı yanınca inler çisil çisil..
Sonra ince bi sızı gibi yakar
Nisan!
Zalim Nisan..
Çekip giderken yüreklerde hep bir sevda bırakır
Sevda nisan gibi kalır!
***
Gün sen diye inliyor şimdi..
Bu gri renk nisan değil!
Oysa nisan yedi renktir..
Bu sadece sensizliğin çığlığı.
Yağ be yağmur..
Nisan!
Yağmur!
Sen!
Ve ben..

Bi başka mevsimde kavuşuruz..
De'mi?

1 yorum:

San dedi ki...

Bir insan en değerli varlığını,an'ını, zamanını boşuna harcar, sahip olduğu her türlü servetini boş yerlere savururken kendisini uyaranlara " size ne oluyor, bu benim hayatım" diyebilir elbet ama bu hayat gerçekten onun mudur ?O hayat onun olsaydı, kendisini terk edip gider miydi?

Ama bir bakıyorsunuz, "bu benim hayatım" diyen o kişi, bir an sonra artık yok. Yani hayatı kendisini terk etmiş gitmiş.

O halde bu hayat nekadar bizim..Benim dediklerimiz ne kadar, nekadarı bizim?
İYi düşünüp iyi değerlendirmeli
Mal sahibi mülk sahibi hani bunun ilk sahibi demiş ;
yüreği ile görebilenler, ne güzel demiş daima..

Malda yalan mülkde yalan var biraz sen oyalan..
Adsız değil..
San..