KEDİ, KADIN, ADAM ve ALIŞMAK - III

her sözcük bir geçittir bir buluşmaya,
çoğu zaman vazgeçilen,
işte o zaman doğrudur o sözcük: buluşmakta direttiği zaman.
Yannis Ritsos


Geldi! Oturdu kucağıma. Öyle güzel ki! Öyle zarif ki.. Kedi! Nasıl mağrur! Tamam diye fısıldadı ben narinim, sen nazenin.. Ama o benim! Yüzüme dahi bakmıyor. Gözleri adamı soyuyor. Okşuyor adamı.. Nasıl bir sevgi size anlatamam. Gözleriyle sevişiyor. Bi saniye gözlerini adamın üzerinden ayırmıyor. Soluğunu adamın soluğunun ritmine ayarlamış! Kedi.. Miyavvvv! Aşkım der gibi.. Sonra bana bakıyor acıklı yerli film gibi. İçine akıtıyor yaşlarını. Kıyamam! Vallahi ben çıkar giderim kedi sakın.. Tırmalanma korkumdan değil, sen bu kadar seviyorsan bu adamı alır başımı giderim. Zaten bir bildiği var ki seninle uyuyor! Senin gibi uyuyan bir kız arıyor. Adam! Kedi!

Onun için çiğ tavuk bile yerim dedi kedi! Bu çok bilmiş kıza bile katlanırım. Onca yıl yatağını paylaştığım.. Yüreğini ısıttığım! Düşlerini sahiplendiğim.. Horultum sana ninni oldu! Şimdi seni ben ellerin ol diye mi sevdim. Saçımı süpürge ettim! Kedi ağlıyor! Gırr, mırrr! Vallahi ağlıyor.. Yaşlar akıyor gözünden! Kedi.. Ağlıyor.. Ağlayan kediye ne yapılır! Ya ben sadece yemeğe geldim! Bu güzel gülümseyen adamla konuşmaya geldim. Gamzelerinde saklanmaya geldim. Kedi! Ağlama.. Gidiyorum ben uzaklara!

Adam usulca geldi yanımıza. Bu adam bir başka! Düşüncelerimizi okuyor. Bunun sadece gözleri miyop, kalbi her şeyi görüyor.. Çömeldi adam.. Başını okşuyor kedinin.. Canım dedi.. Onlarca canım çıktı ağzından. Canım! Burnunu, kedinin burnuna koydu. Aralarında bir soluk mesafesi aşk. Gözler sıfır noktası. Aşk sınırları aşmaktır. Gözleri açık öpüşüyor bunlar! Aşk bu!

Anladı kalbiyle gören adam benim hafif burulduğumu. Elimi tuttu. Elleri sımsıcak! Ellerli insan! Öyle güzel gülümsüyor ki.. Gözlerime değil kalbime bakıyor. Kalbim! Sakın kadınca bir oyun oynama bana, aşk git uzaklara.. Kuvvetle sıktı elimi! Boğazım kurudu! Dudaklarım daha bir çorak! Seni sevdi dedi.. Bak sende alıştın! Sonra ardını döndü gitti. Gitme kal diyemedim! Bu kedi beni tırmalar şimdi. Kedi! Bir hışımla döndü! Nasıl hırslı! Tam patisini kaldırdı.. Adamın o hüt hüt kuşu sesi duyuldu..

Acıktın mı? Acıkmak mı ölüyorum acımdan! Diyemedim tabi. Ben seni sevdim, yemek yemesem de olur. Gitme hep yanımda kal, beni kollarına al! Bu anne şiiriydi! İçimden geçenleri kalbi duymasın lütfen! Rengin sarardı dedi. Ne oldu.. Kedi hala kucağımda oturuyor. Mayın gibi. Sanki kımıldasam patlayacak. Çevik bir hamleyle atlamaz mı o sırada adamın kucağına..

Nasıl güzel gülümsüyor! İki kadın arasında adam. Sen ne zaman bana yemek yapacaksın diyor. Gülümsüyor! Yüzükler çıktı çıkacak cebinden. İşte o anda kapı çalıyor.. Pizza!

Adam yanımda. Kucağında kedi.. Elimizde biberli, ançuezli pizza.. Eski siyah beyaz bir film izliyoruz. Ayaklarımı toplamışım altıma.. Ben filmi, o beni izliyor. Başımı bir ara omzuma koyuyorum.. miyav! Adam gülümsüyor.. Miyav.. Sonra usulca sarılıyor.. Miyav! Uyurum ben şimdi diyorum! Uyu diyor.. battaniyeyi üzerimize örtüyor.. Kucağında kedi, omzunda ben!


Çal Sam diyor Humprey! O dinliyorsa ben de dinleyebilirim.. Laralla lal la la.. Sam piyanonun tuşlarına dokunuyor..

Alışacağız diyor adam..
Üçümüz bir düşe dalıyoruz!
Uyuyoruz!
Bir daha uyanmacasına..

Hiç yorum yok: