EYLÜL…

her terk edilişte yükü çeken şarkılar vardır..
Zerdaliler!

Akşama yenildim.
Tutunamadım mavilere!
Güneş sırtını döndü bana.
Tüm çıplaklığımla kaldım gece gece.
Çıplak!
Çırılçıplak!
Bu öyle bedenin çıplaklığı gibi değil, üzerine bir örtü örtünce kuşatılacak!
Bu başka bi şey..
Sensizlik!
Sensizlik beni yerle yeksan ediyor.
Başka bir şey bu
Kelimeler kifayetsiz kalıyor!
İlk kez kendi durumumu anlatamıyorum!
Farkındalık zırhlarım yetmiyor..
***
Oysa sana giyinmiştim ben.
Seni giymiştim hınzırca.
Görmedin!
Bu sabah sana uyandım ben.
Bilemedin!
Gün boyu oradan oraya koşturdum.
Sana geldim!” diyemedim.
Her gördüğümde seni, her sesini duyduğumda göğsümde o ince sızı.
Gülümsedim!
Adımı söyledin sen.
Biliyordun..
Benim senden duyacağım en güzel sözün ben olduğunu biliyorsun!
Öylece baktım sana.
Öylece baktım!
Bir şey diyemedim.
Sesim kaçtı içime.
Bi şey diyemedim.
Ses çıkaramadım.
Haykıramadım.
Defalarca adını fısıldadım.
Bi dönüp bak istedim.
Bana bak!
Bendeki sana bak..
Döndün baktın bana o anda..
El salladın.
İşte o an elimi tutuşun düştü aklıma.
Güneşe uçan bir kuş gibiyim!
Senin peşinden giden bi kuş!


Elimden hiç bırakmadım bugün kalemi, çünkü o sendin.
Benim yazan kalemim!
Yazdığım her kelime sendin!



Aklıma düşmedin hiç.
Çünkü aklımdan hiç gitmedin!
Özlemeye fırsatım olmadı seni.
Elin boynumdaydı.
Hep sol yanım ürperdiğinde.
Bildin kalbimin yerini.
Usulca dokundun!
Öptün!
Hiç kimsenin dokunamadığı kuytularımda gezdin.
Sana izin verdim!
***
"Şarkı söyle bana" dedin.
O yol boyu sana söylediğim şarkıyı mırıldandım içimden.
O yol ki...
Bin ömür kadar uzun olsun
Hiç bitmesin
Hiç!
Bi ömrü temize çektim o yolda
"Uyu" dedikçe sen bana
Daha bi sokuldum sana
Sımsıkı tutum ellerini
"Sen uyu" diye fısıldadım kulağına
Ne çok bekledim ben seni haberin var mı?
Uyuttum seni yürek ninnimle
Yüreğine baktım sen uyurken
Ellerimi hiç bırakma diye dua ettim



Gerçek miydin?
Yaşadıklarımız gerçek miydi?
Sen benim gerçeğim miydin?
Hiç susmadım o gece..
Sana söyledim.
Bi tek sana söyledim..
Ah! Zerdaliler..
Anımsadın mı?


Bana dediklerinin hepsi kulaklarımda.
Bu kaderi biz yazmadık!"
"Bizim bildiğimizden öte bi kurgu bu yaşadıklarımız” dedin.
Doğru!
Zerdalileri söyledim sana!
Tenim teninde.
Kokunu duyuyorum!
Gözlerimi kapadım!
Seni görmek için çırpınıyorum.
Sadece bi şarkının içinde seni aramak.
Seninle o şarkıda sevişmek!
Senin olmak!
Hayal kur” diyorsun.
Hayal gerçeğin ayak izleri.


Söyleyemediğimiz ne çok şey var birbirimize.
İşte bu şarkının tısını gibi yüreğimde!

"Anlardım aklından geçenleri
Sustukça konuştuk sanki
Sevdaymış meğer bu içimizde
Yıllardır uyuyan deli
"

Şimdi içimde bi sızı!
Geceden korkan bi kadın.
Yalın ayak!
Ruhu çırıl çıplak.
Sözlerden öte!
Nöbetçisin sen bu gece..
Bekleyecek misin beni?
Ben çok yorgunum.
Uyuyacağım!
Gelecek misin rüyama?
Orada tartışacak mıyız günümüzü?
Öp beni istiyorum!
Gözlerini gözlerimden bir an bile ayırma.
Ellerimi hiç bırakma!
Sadece huzur içinde yanında kalayım.
İşte o an soluğumu soluğuna ayarlayayım!
Kaçayım sana..



"Dayandım gecenin karasına
Artık kimse kıramaz beni
O kül gibi deniz, o sessiz kız
Kayıp bir sandala binip gitti.
"


Salaklık defterime yazdıklarımı sildin sen.
Sen bi ışıksın diyorsun!
Güneş!
El fenerleri seni gölgeleyebilir mi?
"Yolumuz çakıştı" diyorsun!
Hesapsız, kitapsız!
Tüm korkuları sildim yüreğimden.
Yüreğime doğduğundan beri sen özgürce nefes alıyorum.
Artık biliyorum sevda özgürlüğün çocuğudur.
Kimsenin sevmediği gibi sevdin beni bunu hissediyorum.
"Gelecek misin benimle?" diyorsun.
Ben çoktan geldim sana.
Göremiyorsun!
***
Zaman akıp gidiyor.
Siyahları giymek var bu anda.
Gece!
Kadın!
Adam!
Hesapsız sevişmeler!
Her dokunuş aslında bi düş!
Düşe yattığımız geceler.
Sakın bırakma beni!
Beden ve ruhu senle tümledim!
Bitti artık hüzünbaz sevişmeler.
Bi kendim!
Sana geldim..
Ruhum sardı seni rüzgarda savrulan yaprak.
Nisan bu! Zalim Nisan!
Bitesiye kadar zerdali yüreğim!
***
Sen sevdiğim..
Dikkat et sevgilim değil!
Sevdiğim!
Sadece benim!
Sadece benim sevdiğim..
Benim!
Benim sevdiğim!
Benim!
Bi’tanem!
Sevdiğim..

Hiç yorum yok: